De Frequently Asked Questions (FAQ) module geeft de redacteur de mogelijkheid om eenvoudig veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden te tonen aan de gebruikers. De FAQ module bevat een aantal componenten.
FAQ categorieen maken het mogelijk om de vragen en antwoorden helder te groeperen
De FAQ module maakt gebruikt van een standaard Sharepoint lijst voor het beheren van de verschillende categorieen. Door de veel gestelde vragen te koppelen aan een categorie is het mogelijk om meer structuur aan te brengen bij de presentatie aan de gebruiker. Elke organisatie kan zelf bepalen wat voor en hoeveel categorieen ze willen gebruiken voor het groeperen en filteren van de veel gestelde vragen en antwoorden. De FAQ Categorieen lijst is opgenomen in het redactie gedeelte van de site.
Een FAQ lijst zorgt ervoor dat de vragen en antwoorden op een centrale plek worden bijgehouden
De redactie kan alle veelgestelde vragen en antwoorden op een centrale plek in een Sharepoint lijst beheren. Binnen deze Sharepoint lijst kan eenvoudig worden gezocht met een aparte zoekbox. Op basis van metadata kan eenvoudig worden aangegeven of een veel gestelde vraag op de site moet worden getoond of nog niet. Het is ook mogelijk om in te stellen dat de vragen na een periode moeten worden herzien.
Een drietal FAQ webparts zorgt dat de vragen en antwoorden op de juiste manier worden gepresenteerd
Door gebruik te maken van de metadata (zoals de FAQ categorie) is het mogelijk om de veel gestelde vragen en antwoorden op verschillende manieren te presenteren. Met het FAQ overzicht webpart kunnen alle FAQ's gegroepeerd (per categorie) worden getoond. Er is een FAQ Filter webpart waarmee een selectie van de FAQ's wordt getoond. Tot slot is er ook een FAQ zoeken webpart, deze kan worden gecombineerd met het FAQ overzicht of filter webpart.