E-mailmarketing

E-mailmarketing is, mits op de juiste manier ingezet, een krachtige tool om relaties mee te behouden en omzet te verhogen. Dit kan door het uitvoeren van een eenmalige e-mail actie of het versturen van een reguliere e-mail nieuwsbrief met een bepaalde frequentie.

Microsoft SharePoint biedt in combinatie met een CRM systeem zoals Microsoft Dynamics CRM of AX een goede basis voor het inrichten van e-mailmarketing.

Voor het beheren van eenmalige en periodieke e-mail nieuwsbrieven heeft Productif voor SharePoint een nieuwsbrief module ontwikkeld. Hiermee kan men eenvoudig in SharePoint nieuwsbrieven aanmaken en editten op basis van één of meer vormgevingstemplates. In deze nieuwsbrieven kan de redactie ook dynamische contentblokken toevoegen die worden gevuld op basis van reeds aanwezige informatie uit SharePoint, zoals nieuws, agenda, etc. Ook is het mogelijk om de inhoud van de nieuwsbrieven te personaliseren op basis van een interesseprofiel.

De eenmalige of periodieke distributie van de e-mail nieuwsbrieven vindt plaats vanuit Micorosft SharePoint. Om te bepalen wie de nieuwsbrief moet ontvangen wordt SharePoint gevoed vanuit Microsoft Dynamics. Naast de e-mailadressen van de organisaties of contactpersonen, kunnen vanuit Microsoft Dynamics ook groepen, segmenten en profielkenmerken worden gebruikt om de doelgroep van een nieuwsbrief samen te stellen.

In Microsoft Dynamics kan desgewenst worden geregistreerd wie een nieuwsbrief heeft ontvangen.

Voor meer informatie of een demo kunt u contact met ons opnemen.